Kan problemer med print, netværk eller login IKKE løses via vejledningerne på denne side, kontaktes Glostrups IT-afdeling.
Se kontaktinfo (mail/telefon) via dette link: sites.google.com/gskole.dk/it-hjaelp
Gå i indstillinger via batteriet i nederste højre hjørne.
Vælg Om ChromeOS.
Klik på Søg efter opdateringer.
Klik på Genstart.
Klik Ctrl+H.
Vælg Slet browserdata.
Vælg Avanceret.
Vælg Altid i drop down-menuen og sæt hak ved alle punkter bortset fra Adgangskoder.
Klik på Slet data.
Genstart og opdatér Chromebooken.
Via dette link kan du se vejledning til kodeskift, samt skifte koden
Mange bliver bekymrede, når det ser ud som om, deres data er blevet slettet, efter de har ændret deres adgangskode og logger på deres Chromebook igen. Denne video forklarer, hvorfor dette ikke er et problem, og guider dig gennem, hvad du skal gøre.
Klik på batteriet i nederste højre hjørne.
Klik på Hjælpefunktioner.
Slå de uønskede hjælpefunktioner fra.
It-afdelingen står for support af vores print-løsning
Inden du kontakter dem, skal du gøre følgende:
Tjek at du er på det rigtige netværk.
Du kan kun printe, når du er på GK-Skole-netværket.
Er du på GK- Public, skal du skifte til GK-Skole for at kunne printe.
Opdatér din Chromebook og genstart den (se vejledning ovenfor).
Ryd cookies (se vejledning ovenfor).
Hvis det ikke hjælper, skriver du til it-afdelingen på servicedesk@glostrup.dk
Oplys fulde navn, mobilnummer, skole, at du ikke kan printe, og at du har udført punkt 1 og 2 ovenfor.
Elever og deres forældre kan og må ikke selv lave deres koder om!
Har en elev problemer med at logge ind, skal de bede deres klasselærer om at lave en ny kode.
Alle klasselærere kan selv lave nye koder til deres elever.
Har eleven vikar, så kan den lokale IT vejleder kontaktes for skift af kode.
Se billedet til højre
Følg video til højre, der viser, hvordan man kan skifte kode via egne mobiltelefon.
Chromebooks skal logge på netværket GK-skole.
Koden er Skole2mater.
Mangler du net i din klasse, skal du kontakte it-afdelingen på servicedesk@glostrup.dk.
Oplys fulde navn, mobilnummer, skole og navn/nr. på lokalet, der mangler net.
Klik på opgaven
Klik på de tre prikker til højre, vælg "åbn i et nyt vindue"
Download (øverst til højre)
Tryk "vis i mappe"
Højreklik på opgaven og vælg "åbn standard"
Dobbeltklik på "Index.html"
Nu kan du læse alle prøveoplæggene
Se hvordan i video til højre
Bemærk:
Man SKAL genstarte Chromebooken efter at have foretaget den viste ændring, før AppWriter fungerer
Vejledning på skift (video vejl til højre)
Log af din Chromebook.
Tryk og hold tasterne Ctrl + Alt + Skift + R nede samtidigt.
Vælge Powerwash og derefter Fortsæt.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Efter nulstillingen starter din Chromebook op, som om den var ny.
Du skal nu:
Vælge sprog og netværk.
Logge ind med din Google-konto (den første konto, du logger ind med, bliver ejer-kontoen).
Dine synkroniserede data og indstillinger fra din Google-konto gendannes automatisk.